Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 15, 2011

Email meest efficiënte mobiele marketing-platform

Email is veruit het meest efficiënte mobiele marketing-platform om aankopen te stimuleren. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau ExactTarget. Minstens 15 procent van de respondenten heeft een aankoop gedaan na het ontvangen van een mobiele promotionele email. Daarnaast hebben volgens ExactTarget ook tekstberichten (35 procent), Facebook (35 procent) e, shopping-applicaties een belangrijk potentieel om het aankoopgedrag van smartphone-bezitters te beïnvloeden.

Daarna volgen Twitter (20 procent), een telefonische oproep (18 procent), gelokaliseerde sociale netwerking (15 procent) en applicaties rond games, nieuws of weersvoorspellingen (11 procent). Uit het onderzoek blijkt verder dat gebruikers van Android het meest geneigd zijn om een mobiele aankoop te doen na het ontvangen van een mobiele promotie-boodschap (21 procent), gevolgd door Windows (19 procent), iPhones (17 procent) en Blackberries (10 procent).

De onderzoekers merken verder op dat 43 procent van de consumenten na een mobiele marketing-boodschap een aankoop gedaan heeft met de computer. Daarnaast heeft 35 procent een persoonlijke aankoop gedaan, gevolgd door een smartphone-browser (34 procent), een smartphone-applicatie (31 procent), de AppStore (19 procent) en een telefonische oproep naar het bedrijf (18 procent). Ook blijkt dat 15 procent van de smartphone-bezitters een mobiele coupon heeft gebruikt. Bij vrouwen is dat 18 procent, tegenover 12 procent bij mannen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home