Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 15, 2011

Internet belangrijkste informatiebron voor retailconsument

Onderzoek met computer op het internet is voor de consument de belangrijkste bron om relevante informatie te verzamelen voor het maken van een aankoop. Dat is de conclusie van een onderzoek van RIS News en Cognizant. Volgens de onderzoekers maakt 24 procent van de shoppers gewag van onderzoek van websites, gevolgd door de website van een producten (24 procent). Familie en vrienden volgen op een derde plaats (17 procent), Coupons.com (15 procent), prijsvergelijkingssites (12 procent), research met smartphone (6 procent) en sociale netwerking (5 procent).

"Dat geeft aan dat de shopper nog altijd waarde hecht aan de traditionele winkelervaring," merken de onderzoekers op. "Nieuwe technologieën worden bestempeld als aanvullingen in plaats van alternatieven voor die traditionele beleving. Mobiele platformen bieden de consument meer keuzes voor het ogenblik en de locatie wanneer er gewinkeld wordt en met de groei van sociale media komen er ook meer mogelijkheden om producten, prijzen en diensten te vergelijken. De populariteit van de traditionele kanalen blijft echter nog altijd groter."

Uit het onderzoek blijkt volgens RIS News dat 33 procent van de consumenten geïnteresseerd is in dynamische displays die product-informatie aanbieden na het scannen van een barcode. Ook geeft 24 procent aan geïnteresseerd te zijn om met een persoonlijk mobiel apparaat een product te scannen. "Die opties zullen in de toekomst mogelijk in populariteit groeien, maar zijn wellicht niet voor alle retailsectoren even geschikt."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home