Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 06, 2011

Tablets leiden tot een nieuw aankoopgedrag

Tablets leiden tot een hele reeks nieuwe aankoopgedragingen bij de Europese consumenten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het prijsvergelijkingsplatform Shopzilla in Groot-Brittanniƫ, Frankrijk en Duitsland. Uit het onderzoek blijkt dat 66 procent van de ondervraagden toegeeft met zijn tablet vaker aankopen te doen dan met een smartphone. Rachel Smith, directeur zakelijke diensten bij Shopzilla, stelt daarbij dat het tijdperk van de mobiele commerce, dat al langer werd aangekondigd, eindelijk aangebroken lijkt te zijn.

"Er is duidelijk sprake van een seismische verandering in het aankoopgedrag en bedrijven die het snelst op die evolutie inspringen, zullen een belangrijk concurrentieel voordeel kunnen uitbouwen," voert Rachel Smith aan. De onderzoekers voegen er aan toe dat 70 procent van zijn tablet gebruik maakt om online retailsites te bezoeken terwijl ze naar televisie kijken. Bij eigenaars van een smartphone valt dat volgens Shopzilla terug tot 29 procent.

"Tablet-bezitters zijn echte multitaskers en retailers kunnen op dat fenomeen inspelen door gerichte televisie-reclame aan te bieden," stipt Smith nog aan. De onderzoekster merkt op dat ook 53 procent met zijn tablet deelgenomen had aan commerciƫle activiteiten met vrienden. Bij mobiele telefoons valt dat niveau terug tot 27 procent. Smith voegt er nog aan toe dat tablets ook de populariteit van social commerce - gaande van kortingen en productbesprekingen tot aankopen - stimuleren.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home