Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 06, 2011

Aziaten hechten groter belang aan merken

Consumenten in India en China zijn bij het aankopen van producten zoals kleding en cosmetica meer geïnteresseerd in merken dan het Amerikaanse en Europese publiek. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Harris Interactive. De onderzoekers merkten op dat 74 procent van de Chinese consumenten aangeeft belang te hechten aan merken, tegenover 72 procent in India. In Singapore bedraagt dat nog 36 procent, gevolgd door Spanje (29 procent), Italië (28 procent), Frankrijk en de Verenigde Staten (26 procent), Groot-Brittannië (24 procent) en Duitsland (22 procent).

Ook blijkt dat 92 procent van de Chinese consumenten ervan overtuigd is dat beroemde merken door hun superieure kwaliteit een grotere waarde opleveren. In India ligt dat cijfer op 89 procent, gevolgd door Singapore (75 procent), de Verenigde Staten (65 procent), Italië (63 procent) en Frankrijk (53 procent). Groot-Brittannië, Duitsland en Spanje blijven onder de grens van 50 procent. Bovendien zeggen meer dan 60 procent van de Indiase en Chinese consumenten de eerste willen zijn die de jongste collecties aankopen. In geen enkel ander land stijgt dat boven de grens van 30 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat meer dan 70 procent van de Amerikaanse, Chinese en Indiase consumenten de voorkeur geven aan klassieke goederen boven opkomende trends. Ook in andere landen wordt daar een score gehaald van meer dan 50 procent. Met een niveau van 40 procent is Spanje daarop de enige uitzondering. In India zegt 77 procent van de consumenten merkkledij te eisen, tegenover 67 procent in China. Op de derde plaats volgt Singapore met 30 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home