Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, July 05, 2011

Marketeers willen impact online campagnes beter kunnen meten

De impact van online marketingcampagnes op individuele transacties vormt de grootste uitdaging voor de marketeers. Dat blijkt uit een onderzoek van de bureaus Forbes Insights en Coremetrics bij Amerikaanse en Britse marketeers. Een inzicht in die impact is volgens 26 procent van de marketeers de grootste online uitdaging voor de volgende periode. Verder wordt gewag gemaakt van een geïntegreerde visie op de consumenten (25 procent) en een consistente multiscreenbeleving (24 procent).

Daarnaast is 21 procent van mening dat de gegevens beter zouden moeten kunnen geïnterpreteerd worden om strategische beslissingen te kunnen maken. Volgens 20 procent van de ondervraagden wordt het ook een uitdaging om de online consument op elke locatie en elk tijdstip te kunnen bereiken. Uit het onderzoek blijkt verder dat 30 procent van de respondenten van mening is dat zijn bedrijf voldoende investeert in technologieën rond online marketing.

Volgens 42 procent kunnen er daarbij op sommige vlakken nog verbeteringen worden doorgevoerd en 14 procent zegt dat er nog belangrijke verbeterpunten kunnen worden opgetekend. Voor 2 procent van de respondenten schiet het bedrijf fundamenteel tekort op het gebied van technologieën voor online marketing. Ook wordt opgemerkt dat meer dan 40 procent van de correspondenten het moeilijk vindt om de invloed en interactieve kwaliteit van een campagne in te schatten. Dat geldt evenzeer voor het consumentengedrag in sociale media.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home