Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 04, 2011

Verenigde Staten willen toerisme nieuw leven inblazen

De Corporation for Travel Promotion (CTP), het toeristische promotiebureau van het Amerikaanse Congres, heeft een budget van 200 miljoen dollar vrijgemaakt om het Amerikaanse merk nieuw leven in te blazen. Daarmee moet het promotiebureau opnieuw meer toeristen interesseren in de Verenigde Staten als vakantieland. De Verenigde Staten blijven immers marktaandeel verliezen in de internationale reissector. Dat heeft onder meer te maken met een verlies aan reputatie.

Verwacht wordt dat de Verenigde Staten dit jaar 64 miljoen bezoekers zal aantrekken. Dat betekent weliswaar een stijging met 7 procent tegenover het jaar voordien, maar in de internationale reismarkt verliezen de Verenigde Staten steeds meer terrein. Dat heeft volgens het Amerikaans ministerie van economie te maken met het feit dat niet snel genoeg wordt ingespeeld op de wereldwijde reistrends. Die nalatigheid zouden de Verenigde Staten de voorbije jaren 68 miljoen reizigers hebben gekost.

Dat verlies heeft er volgens de Amerikaanse overheid voor gezorgd dat men ook 509 miljard dollar aan bestedingen is misgelopen, terwijl de Amerikaanse belastingsdienst 32 miljoen dollar inkomsten zou hebben verloren. De reissector zou daardoor de kans gemist hebben om 441.000 extra banen te creëren. De Corporation for Travel Promotion zou onder meer het bezoek aan minder traditionele toeristische trekpleisters moeten stimuleren. Ook wordt aangestuurd op een geïntegreerde toeristische campagne, waarbij onder meer beroep zou moeten worden gedaan op sociale media.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home