Amerikanen praten 3 miljard keer per dag over merk
Merken worden in de Verenigde Staten drie miljard keer per dag vernoemd. Dat is de conclusie van een onderzoek van het internetbedrijf Google en consulent Keller Fay. De onderzoekers voegen er aan toe dat de meerderheid van de consumenten ook geneigd zijn een product of dienst aan te kopen wanneer van een vertrouwde bron een positieve feedback is verkregen. Daarbij wordt opgemerkt dat 28 procent een sterke aankoopintentie krijgt, terwijl 26 procent toegeeft het product al gekocht te hebben.
De onderzoekers merken op dat de Amerikanen elke dag 2,4 miljard conversaties voeren waarin merken worden vernoemd. Daarbij worden in totaal 3,3 miljard merken vernoemd. Er wordt opgemerkt dat 94 procent van die conversaties nog altijd offline gebeuren, waarbij persoonlijke gesprekken een aandeel van 82 procent krijgen toegewezen. Telefoongesprekken vertegenwoordigen de resterende 11 procent. Het internet - met inbegrip van sociale netwerken, forums en blogs - krijgt slechts een aandeel van 5 procent.
Uit het onderzoek blijkt dat 57 procent van de relevante discussies werden beïnvloed door mediacontent of marketing-materiaal rond een merk dat recent onder de aandacht van de respondenten was gebracht. Daarnaast bleek dat 49 procent van de producten werd vernoemd naar aanleiding van gelijkaardig materiaal dat in de loop van het gesprek wordt vernoemd. In 37 procent van de gevallen ging de respondent op zoek naar bijkomende informatie over een product na afloop van een gesprek.
De onderzoekers merken op dat de Amerikanen elke dag 2,4 miljard conversaties voeren waarin merken worden vernoemd. Daarbij worden in totaal 3,3 miljard merken vernoemd. Er wordt opgemerkt dat 94 procent van die conversaties nog altijd offline gebeuren, waarbij persoonlijke gesprekken een aandeel van 82 procent krijgen toegewezen. Telefoongesprekken vertegenwoordigen de resterende 11 procent. Het internet - met inbegrip van sociale netwerken, forums en blogs - krijgt slechts een aandeel van 5 procent.
Uit het onderzoek blijkt dat 57 procent van de relevante discussies werden beïnvloed door mediacontent of marketing-materiaal rond een merk dat recent onder de aandacht van de respondenten was gebracht. Daarnaast bleek dat 49 procent van de producten werd vernoemd naar aanleiding van gelijkaardig materiaal dat in de loop van het gesprek wordt vernoemd. In 37 procent van de gevallen ging de respondent op zoek naar bijkomende informatie over een product na afloop van een gesprek.
Labels: communicatie, merk

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home