Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2011

Elektronica populairste product in mobiele commerce

Consumentenelektronica is de productcategorie die het vaakst op een mobiel platform wordt aangekocht. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Millennial Media en ComScore. Opgemerkt wordt dat 31 procent van de shoppers in m-commerce consumentenelektronica heeft gekocht. Met een score van 29 procent staan kleding en accessoires op de tweede plaats, gevolgd door voeding (26 procent), entertainment-tickets (21 procent) en vliegtuigtickets (21 procent).

De onderzoekers merken op dat er gelijklopende trends kunnen worden opgetekend tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie. Meer dan 10 procent van de ondervraagden in beide regio's maakt nagenoeg dagelijks gebruik van retailcontent. Er kan ook een evenwicht worden opgetekend bij een wekelijks en maandelijks bezoek. Ook in beide regio's bezoekt 62 procent retailcontent met een smartphone, terwijl 63 procent van de Amerikaanse mobiele consumenten en 59 procent van hun Europese collega's beroep doen op een browser.

Er wordt aan opgemerkt dat slechts 2 procent van de Japanse mobiele gebruikers dagelijks contact heeft met retailcontent. Daar wordt vooral gewag gemaakt van enkele keren per maand. Ook blijkt dat slechts 11 procent van de Japanse mobiele consumenten een smartphone gebruiken, terwijl 91 procent beroep doet op een browser. Er wordt wel opgemerkt dat Japanners in het algemeen iets meer gebruik lijken te maken van online content dan hun Amerikaanse of Europese collega's.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home