Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 07, 2011

Consument nog niet echt gewonnen voor social commerce

Bijna de helft van de Britse consumenten heeft nog altijd geen interesse om producten via social commerce, zoals winkels op Facebook. Dat is de conclusie van een onderzoek van Havas Media Social en Lightspeed Research. De onderzoekers voeren aan dat 89 procent van de gebruikers van een sociaal netwerk op de platformen nog nooit iets hebben gekocht. Bovendien geeft 44 procent aan niet van plan te zijn om van die mogelijkheden gebruik te maken.

"Retailers zien social commerce nochtans als een grote belofte," merken de onderzoekers op. "De jongste maanden worden op Facebook steeds meer nieuwe winkels geopend. Er lijkt echter nog een lange weg te moeten afgelegd worden." Daarbij wordt opgemerkt dat een groot gedeelte van Britse consumenten van mening is dat het nog niet veilig is om op sociale netwerken te winkelen. Er wordt opgemerkt dat er dan ook inspanningen moeten worden geleverd om de consument voor te lichten.

Uit het onderzoek blijkt alvast dat 65 procent van de consumenten niet van plan is om op sociale netwerken dure producten te kopen. Daarbij wordt gewag gemaakt van een maximaal bedrag van 50 Britse pond. Wel zegt 6 procent eventueel een reis te zullen aankopen op een sociaal netwerk. Wel wordt opgemerkt dat 25 procent op sociale netwerken een product zou kopen dat nergens anders wordt aangeboden. Ook zegt 11 procent bereid te zijn op sociale netwerken iets te kopen dat exclusief aan fans wordt aangeboden.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home