China noemt e-commerce strategische industrie
De Chinese e-commerce zal de volgende vijf jaar een snelle groei kennen. Tegen het midden van de eeuw mag rekening gehouden worden met een verviervoudiging. Dat heeft Dong Baoqing, vice-directeur van het promotie-departement van het Chinese ministerie van industrie en informatechnologie, gezegd. Tegen het midden van het decennium zou de Chinese e-commerce volgens Baoqing een waarde hebben van 18 triljoen yuan. Dat komt overeen met een bedrag van 2,8 triljoen dollar. Het voorbije jaar realiseerde de Chinese e-commerce een omzet van 4,5 triljoen yuan.
Er moet volgens Baoqing rekening gehouden worden met een groei van minstens 32 procent per jaar. Tegen het midden van het decennium zou online verkoop meer dan 9 procent van de totale retailverkoop van dagelijkse behoeften en consumptiegoederen moeten vertegenwoordigen. Op dit ogenblik heeft de online verkoop in die sector een aandeel van 3,3 procent. De vooruitzichten vormen een onderdeel van een nieuw vijfjarenplan voor e-commerce dat in september zal worden voorgesteld.
"E-commerce is aangestipt als een strategisch veelbelovende industrie voor de volgende jaren," merkte Baoqing nog aan. Hij onderkende echter ook dat nog een aantal cruciale problemen moeten worden opgelost. Daarbij merkte Baoqing onder meer op dat e-commerce op een efficiënte manier moet worden gekoppeld aan een fysieke industriële ontwikkeling. Bovendien vertoont het kader rond e-commerce volgens hem nog allerlei gebreken, verwijzend naar fraude, intellectuele eigendomsrechten en piraterij.
Er moet volgens Baoqing rekening gehouden worden met een groei van minstens 32 procent per jaar. Tegen het midden van het decennium zou online verkoop meer dan 9 procent van de totale retailverkoop van dagelijkse behoeften en consumptiegoederen moeten vertegenwoordigen. Op dit ogenblik heeft de online verkoop in die sector een aandeel van 3,3 procent. De vooruitzichten vormen een onderdeel van een nieuw vijfjarenplan voor e-commerce dat in september zal worden voorgesteld.
"E-commerce is aangestipt als een strategisch veelbelovende industrie voor de volgende jaren," merkte Baoqing nog aan. Hij onderkende echter ook dat nog een aantal cruciale problemen moeten worden opgelost. Daarbij merkte Baoqing onder meer op dat e-commerce op een efficiënte manier moet worden gekoppeld aan een fysieke industriële ontwikkeling. Bovendien vertoont het kader rond e-commerce volgens hem nog allerlei gebreken, verwijzend naar fraude, intellectuele eigendomsrechten en piraterij.
Labels: China, e-commerce
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home