Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 08, 2011

Autobouwer Infiniti lanceert digitale kunstcompetitie

Autobouwer Infiniti, het luxemerk van Nissan Motor, start met een kunstcompetitie op de Europese markt, in samenwerking met het online kunstmagazine Designboom. Het programma Infiniti Digital Art Competition, beloont de overwinnaar met een geldprijs en een reeks Europese tentoonstellingen die door het Japanse automerk worden gesponsord. Infiniti werk voor zijn esthetisch design al verscheidene jaren met de Japanse Shodo-kalligrafie.

De kunstcompetitie bestaat uit drie periodes, waarbij telkens rond één element van het Infiniti-merk wordt gewerkt. Voor elk thema wordt een selectie van zes creaties gemaakt. Elk project zal tijdens een aantal evenementen in de Europese showrooms van Infiniti worden tentoon gesteld. De evenementen staan open voor het publiek, dat tijdens een online stemming de winnaar zal aanduiden. Elk evenement zal ook live worden gestreamd. De drie winnaars ontvangen een prijs van 10.000 euro.

Infiniti voert aan dat de wagens van het merk conceptueel of fysiek centraal moeten staan in de creaties. "De competitie is volgens Infiniti een onderzoeksproject dat de grenzen van de creatieve mogelijkheden wil aftasten," merkt het online magazine Marketing Daily op. "Infiniti stelt aan de potentiële deelnemers een gegevensbank met beelden en video ter beschikking. Infiniti en Designboom krijgen het recht om alle designs te publiceren en tentoon te stellen en te gebruiken in publicaties en promoties.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home