Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, June 21, 2011

Televisiespot minst populaire vorm van reclame

Televisiespots zijn bij Duitse consumenten de minst populaire vorm van reclame. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Media Analyzer. Steffen Egner, managing director van Media Analyzer, benadrukt dat de resultaten van het onderzoek duidelijk aantonen dat de consument in het algemeen geen problemen heeft met reclame, maar voor zichzelf wil beslissen wanneer, hoe lang en hoe vaak hij die commerciƫle boodschappen zal consumeren.

Uit het onderzoek bleek dat 47 procent van de Duitse consumenten van mening is dat televisiereclame vervelend is. Er werd daarbij vooral gewezen op de lengte van de reclameblokken, de onderbreking van de normale programma's en de frequentie van de onderbrekingen. Met een score van 21 staat online reclame op de tweede plaats. Daarbij wordt opgemerkt dat de reclame de online content bedekt, te luid en druk is en het moeilijk is om de marketing-boodschappen te sluiten.

Verder in de rangschikking staat direct mail (19 procent), radio (10 procent), gedrukte reclame (2 procent) en buitenreclame (1 procent). Die buitenreclame krijgt ook de meest positieve reacties (38 procent), gevolgd door gedrukte reclame (24 procent), direct mail (14 procent), televisie (11 procent), internet (8 procent) en radio (5 procent). De respondenten zeggen dat outdoor niet storend werkt, de aandacht trekt en aantrekkelijk beeldmaterieel levert. Die factoren worden ook toegewezen aan reclame in kranten en magazines.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home