Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, June 20, 2011

Aantal mobiele adverteerders meer dan verdubbeld

Het aantal individuele adverteerders die campagnes hebben opgezet op belangrijkste mobiele websites van de Verenigde Staten is de voorbije twee jaar meer dan verdubbeld. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore. De onderzoekers telden tijdens de maand april op de zeshonderd grootste Amerikaanse mobiele websites 698 verschillende adverteerders. Twee jaar voordien werden 280 mobiele adverteerders geteld.

"De toename van het aantal adverteerders is ongetwijfeld het gevolg van de groeiende populariteit van smartphones," merkt Hans Fredericks, vice-president bij ComScore, op tegenover het webmagazine ClickZ. Het magazine merkt op dat in het onderzoek geen rekening werd gehouden met mobiele applicaties. Indien die adverteerders zouden zijn meegerekend, zou het eindresultaat volgens ClickZ wellicht nog gevoelig hoger hebben gelegen.

Het mobiele reclamenetwerk Millennial Media merkt op dat vooral retailers, restaurants en automerken hun mobiele reclamecampagnes gevoelig hebben opgedreven. Retail en restaurants lieten volgens Millennial Media tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een groei met 1.342 procent optekenen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In de autosector werd een toename met 723 procent geregistreerd. De financiƫle dienstverleners noteerden een groei met 379 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home