Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 03, 2011

De Beers opent eerste juwelenwinkel op Chinese vasteland

De diamantgroep De Beers Diamond Jewellers heeft zopas een nieuwe winkel geopend in de Chinese hoofdstad Peking. De winkel op Skin Kong Place in Peking is de eerste vestiging van de diamantgroep op het Chinese vasteland. De winkel moet De Beers helpen in te spelen op de groeiende vraag van Chinese consumenten naar diamanten. Eigen onderzoek van De Beers zou hebben uitgewezen dat de vraag naar diamanten in China het voorbije jaar een groei van ongeveer 25 procent heeft gekend.

De groei wordt vooral gedreven door de groeiende populariteit van verlovingsringen, die vorig jaar tussen 50 procent en 60 procent van de totale verkoop zouden hebben vertegenwoordigd. De Beers zegt te verwachten dat China en India op korte termijn belangrijke groeiregio's zullen vormen voor de diamantindustrie. Skin Kong Place is een luxueus winkelgebied in de Chinese hoofdstad. De opening van de winkel werd gevierd met de tentoonstelling van de Pink Talisman Medal, een gouden juweel met een reeks witte en gekleurde diamanten.

De Beers Diamond Juwellers werd tien jaar geleden opgericht als een onafhankelijke joint-venture van diamantproducent De Beers en de luxeketen Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH). De juwelenketen heeft inmiddels vestigingen op een aantal van de meest strategische winkellocaties in de wereld, zoals Old Bond Street in Londen, Fifth Avenue in New York, Printemps en Galeries Lafayette in Parijn, the Landmark in Hongkong en Ginza in Tokyo.

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home