Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 02, 2011

Sportliefhebbers stappen steeds meer over op internet

Een kwart van de sportliefhebbers doet geregeld beroep op het internet om niet alleen nieuws, maar ook hoogtepunten van wedstrijden en rechtstreekse verslaggeving te bekijken. Dat is de conclusie van een rapport van de bedrijven Perform Group en KantarSport. Er wordt aan toegevoegd dat de helft van de betrokkenen de voorbije twee jaar naar online sportprogramma's is overgeschakeld. Er wordt aan toegevoegd dat de sportliefhebber niet geneigd is om voor online content te betalen, maar hij zou wel openstaan voor reclame.

"De onderzoekers merken op dat televisie het belangrijkste sportmedium blijft," aldus het webmagazine Sportbusiness.com. "Gemiddeld wordt op televisie zes tot tien uur naar televisie gekeken. In Europa en de Verenigde Staten consumeert echter de helft van alle liefhebbers sportcontent op het internet. In belangrijke groeimarkten zoals Brazilië en China stijgt dat zelfs tot twee derden." Uit het onderzoek blijkt verder dat het internet en printmedia nagenoeg even populair zijn, maar er zou meer tijd worden besteed aan online sport.

De onderzoekers voeren verder aan dat de websites van televisiezenders en kranten nog steeds de belangrijkste online bestemmingen vormen voor sportliefhebbers. Er wordt aan toegevoegd dat de consumptie van sportcontent op mobiele platformen eveneens aan het stijgen is. Dat zou vooral het geval zijn in markten zoals Italië, Brazilië en China. In landen zoals China en Italië kent internettelevisie een snelgroeiende populariteit.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home