Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 01, 2011

Mannen sneller geneigd tot mobiel bankieren

Europese mannen maken dubbel zoveel gebruik van mobiel bankieren dan vrouwen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore bij consumenten in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Groot-Brittannië. De onderzoekers voegen er aan toe dat de smartphone de overgrote meerderheid van het mobiel bankieren vertegenwoordigt. Ook jongere consumenten zijn sneller geneigd om hun banktransacties op een mobiel platform af te werken.

Daarbij wordt opgemerkt dat de smartphone 70 procent van de Europese markt van het mobiele bankieren vertegenwoordigt, hoewel het toestel amper 35 procent van de totale mobiele populatie vertegenwoordigt. Er wordt aan toegevoegd dat in de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar 27,9 procent van de totale consumentengroep van mobiel bankieren vertegenwoordigt. De kleinste groep wordt vertegenwoordigd door vijfenvijftigplussers.

De onderzoekers voegen er aan toe dat ook gebruikers van Apple het meest geneigd zijn om tot mobiel bankieren over te gaan, gevolgd door Android, Symbian, Microsoft en Research in Motion. In het onderzoek bleek dat Frankrijk de grootste penetratie kent op het gebied van mobiel bankieren (10,3 procent), gevolgd door Spanje (10,2 procent), Groot-Brittannië (8,6 procent), Italië (7,5 procent) en Duitsland (6,8 procent). Opmerkelijk is dat Duitsland nochtans de grootste smartphone-markt van Europa is.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home