Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, May 31, 2011

UniCredit verlent sponsoringcontract met Champions League

De Italiaanse financiële dienstengroep UniCredit heeft zijn sponsoringcontract met de Champions League verlengd voor een periode van drie jaar. Daarmee is UniCredit de tweede van de zes officiële sponsors die zijn lopende samenwerking met de Europese voetbalcompetitie heeft verlengd. Eerder al had ook de Nederlandse brouwer Heineken bekend gemaakt het contract met de Champions League tot het midden van het decennium te zullen verlengen.

"UniCredit werd twee jaar geleden officieel sponsor van de Champions League in de categorie financiële diensten," meldt het webmagazine Sportbusiness.com. "De Europese voetbalfederatie merkte daarbij op dat de financiële dienstengroep de voorbije twee jaar een belangrijke bijdrage heeft geleverd tot de promotie van de Champions League. Daarbij wordt vooral gewezen naar acties die werden opgezet in een aantal cruciale Oost-Europese markten."

Federico Ghizzoni, chief executive van UniCredit, merkt op dat de Champions League perfect past bij de strategie van de Italiaanse bank om zich verder te positioneren als een leidinggevende Europese bank. David Taylor, chief executive van UEFA Events, voegde er aan toe dat de verdere samenwerking met UniCredit aantoont dat de Champions League voor de sponsors een bijzonder waardevol platform betekent dat de partners een unieke mogelijkheid biedt om contact met het publiek te onderhouden en de merknaam te versterken.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home