Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, May 30, 2011

Virtuele goederen zijn vooral een mannenzaak

Hoewel vrouwen en mannen nagenoeg even intensief actief zijn met online games, blijken mannelijke spelers meer geïnteresseerd te zijn in virtuele goederen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau MocoSpace. Daarbij wordt opgemerkt dat mannelijke spelers negen keer meer geneigd te zijn dan vrouwen om te investeren in virtuele goederen die in online games worden aangeboden. Uit het onderzoek van MocoSpace blijkt dat mannen 53 procent van de online gamepopulatie vertegenwoordigen.

"Uit het onderzoek is gebleken dat beide geslachten een hoog niveau van engagement met online games laten optekenen," merkt Justin Siegel, chief executive van MocoSpace, op tegenover het webmagazine BizReport.com op. "Dat is uitstekend nieuws voor adverteerders. Mannelijke spelers en games die vooral op een mannelijk publiek zijn gericht, blijken echter grotere inkomsten te genereren voor de ontwikkelaars van mobiele sociale games."

Uit het onderzoek blijkt dat 69 procent van de mannelijke gamers virtuele goederen kopen. Bij vrouwelijke gamers is dat slechts 31 procent. De onderzoekers merken echter op dat mannelijke gamers verantwoordelijk zijn voor ongeveer 90 procent van alle virtuele goederen die worden verkocht. Mannen blijken volgens MocoSpace gemiddeld twintig minuten per dag te besteden aan sociale games. Dat is één minuut per dag meer dan vrouwen. Sociale gamers blijken ook meer sociale netwerkvrienden te hebben dan niet-gamers.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home