Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 01, 2011

Android-gebruiker heeft weinig interesse in betaalde applicaties

Gebruikers van het mobiele besturingssysteem Android zijn relatief weinig geïnteresseerd in betaalde applicaties. Hetzelfde fenomeen geldt voor betaalde games. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Distimo. Er wordt aan toegevoegd dat 80 procent van alle betaalde applicaties in de Android Market wereldwijd minder honderd keer is gedownload. Dat geldt ook voor 20 procent van de gratis applicaties. Bij gratis applicaties is Android wel groter dan de AppStore.

"Er wordt weliswaar voorspeld dat de applicatiewinkel Android Market van Google de volgende maanden groter zal worden dan concurrent AppStore van Apple, maar dat geldt blijkbaar niet voor betaalde applicaties," aldus het webmagazine BizReport.com. "De AppStore omvat 211.369 betalende applicaties, maar Android Market biedt daarentegen slechts 71.801 toepassingen te koop aan. Bovendien werden zes betalende applicaties uit de AppStore tijdens de maanden maart en april in de Verenigde Staten meer dan een half miljoen keer gedownload.

In Android Market slaagden er wereldwijd slechts twee betaalde applicaties is om sinds de lancering van de virtuele winkel die grens te doorbreken. Android Market heeft daarentegen 134.342 gratis applicaties, tegenover 121.845 kosteloze toepassingen in de AppStore. Volgens Distimo werden 96 gratis Android-applicaties meer dan 5 miljoen keer gedownload. Met meer dan 50 miljoen downloads is Google Maps de meest populaire applicatie op de Android Market.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home