Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 22, 2011

Consument bekijkt 951 minuten online videocontent per maand

De online videoconsumptie blijft toenemen. Dat blijkt uit een Amerikaans rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat tijdens de maand mei in de Verenigde Staten 176,8 miljoen kijkers gemiddeld 951 minuten online videocontent hebben geconsumeerd. Tijdens de maand april werden 172 miljoen kijkers geteld met een gemiddelde online videoconsumotie van 897 minuten. Er wordt aan toegevoegd dat de markt van de online videoreclame nog een sterkere groei kent.

Tijdens de maand mei werden volgens ComScore 4,6 miljoen verschillende online videoreclames werden gedistribueerd, waarbij de gemiddelde kijker op één maand 33,7 reclamespots bekeek. Tijdens de maand april werden 4,6 miljoen verschillende videoreclames geteld. Gemiddeld werden tijdens de maand april 30,3 reclamespots bekeken. Hulu bleef tijdens de maand mei Amerikaanse marktleider met 1,3 miljoen online reclames.

Uit het onderzoek bleek verder dat de lengte van een online contentvideo tijdens de maand mei 5,2 minuten bedroeg, terwijl een gemiddelde online videoreclame 0,4 minuten duurde. Reclamespots vertegenwoordigden 12,6 procent van alle bekeken online video's. De onderzoekers voegen er aan toe dat Google veruit het meest populaire online videoplatform op het internet blijft, vooral dankzij dochterbedrijf YouTube. Google kwam tijdens de maand mei aan 147,1 miljoen unieke kijkers. Op de tweede plaats staat de muziekvideodienst Vevo met 60,3 miljoen unieke kijkers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home