Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, June 28, 2011

Amerikaanse politieke televisiereclame naar 3 miljard dollar

De Amerikaanse politieke reclame op televisie zal volgend jaar opnieuw een belangrijke groei kennen en een omzet realiseren van bijna 3 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Moody's Investors Service. Daarbij wordt opgemerkt dat de politieke reclame op de Amerikaanse televisie een groei tussen 9 procent en 18 procent zal kennen tegenover vorig jaar. Er wordt aan toegevoegd dat de reclame-bestedingen zullen worden beïnvloed door de minder strikte reglementering, waarbij ook de mogelijkheid tot steun van bedrijven wordt uitgebreid.

Eerder was opgemerkt dat de herverkiezingscampagne van zetelend president Barack Obama volgend jaar wellicht een recordbedrag van in totaal 1 miljard dollar aan reclame zou kunnen investeren. Een republikeinse tegenkandidaat zou volgens waarnemers wellicht aan eenzelfde bedrag komen. Moody's Investors Service voegt er aan toe dat kleinere en middelgrote televisiestations wellicht de belangrijkste begunstigden zullen zijn van politieke spots.

Daarbij wordt opgemerkt dat de grotere televisiebedrijven een minder grote groei zullen kennen. "Die grote bedrijven hebben een grotere lijst aan televisie-marketeers en halen grotere inkomsten uit een brede waaier van reclame-categorieën," wordt in het rapport opgemerkt. Ook wordt opgemerkt dat de grote politieke strijdgebieden - waaronder Florida, Pennsylvania, Ohio en Missouri - wellicht een grote massa politieke reclamebudgetten zullen zien toevloeien. Moody's merkt op dat vele televisiestations de extra inkomsten zullen besteden om hun schulden af te bouwen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home