Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, June 27, 2011

Reclamebudget Amerikaanse autodealers één derde online

Amerikaanse autodealers spenderen 32 procent van hun reclamebudgetten aan online media. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Borrell Associates. In het rapport wordt ook voorspeld dat de aankoop van banners door de autosector tegen het midden van het decennium zal verzevenvoudigen tot een bedrag van 1,2 miljard dollar, terwijl de videoreclame tweeënhalve keer zou stijging tot 263 miljoen dollar. Verwacht dat de Amerikaanse autodealers ook de trend naar sociale media en mobiele platformen zullen volgen.

"Een decennium geleden ging het grootste gedeelte van de reclamebudgetten van de Amerikaanse autodealers naar kranten en lokale magazines," merkt Kip Cassino, executive vice-president bij Borrell Associates, op tegenover het webmagazine Online Media Daily. "Online budgetten bestonden toen amper. Inmiddels is een groot aantal lokale magazines echter verdwenen en de inkomsten van kranten uit annonces uit de autosector is op tien jaar tijd van 4,8 miljard dollar naar 1,2 miljard dollar teruggevallen. Een groot gedeelte van die uitval is echter opgevangen door online media."

De autosector is volgens Kip Cassino onder lokale adverteerders het meest actief op het internet. "De sector kopen banners en andere online activiteiten op de websites van lokale kranten, maar ook op online gele pagina's en op websites van radio en televisie," merkt Cassino op. "Slechts 13 procent van de lokale autodealers zegt niet van plan te zijn om dit jaar banners of online listings te kopen van een lokaal mediabedrijf. Dat cijfer ligt gevoelig lager dan bij lokale retailers, vastgoed en medische beroepen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home