Sector lichaamsverzorging blijft groei verder zetten
Vrouwen besteden opnieuw meer aan producten voor lichaamsverzorging, maar blijven daarbij variëren tussen prestigemerken en massaproducten. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau NPD Group. Bij de prestigemerken werd tijdens het eerste kwartaal van dit jaar in de Verenigde Staten een stijging met 5 procent opgetekend, terwijl bij de massaproducten een groei met 4 procent werd geregistreerd. Lichaamsverzorging liet tijdens de eerste drie maanden van dit jaar voor het vierde kwartaal op rij een groei optekenen.
"Bij de parfums lieten de prestigemerken volgens NPD Group een stijging met 6 procent optekenen, terwijl de massaproducten een status-quo lieten noteren," voert het magazine Marketing Daily aan. "Bij make-up scoren de massaproducten daarentegen beter dan de prestigemerken, vooral dank zijn een dubbelcijferige groei in de sector van de nagellakken." Ondanks de huidige economische situatie blijft de markt voor lichaamsverzorging voor NPD Group een stijgende trend vertonen.
"Het voorbije jaar liet al een positieve trend optekenen, hoewel de consument nog heel voorzichtig was," merkt Diane Nicholson, hoofdanalist lichaamsverzorging bij NPD Group, op. "Die positieve trend werd sinds begin dit jaar versterkt en volgens een aantal aanwijzingen zouden de consumenten ook de volgende maanden hun bestedingen aan producten voor lichaamsverzorging nog verder opdrijven." Uit het onderzoek blijkt dat 35 procent van de respondenten haar bestedingen aan producten voor lichaamsverzorging met 2 procent zal opdrijven.
"Bij de parfums lieten de prestigemerken volgens NPD Group een stijging met 6 procent optekenen, terwijl de massaproducten een status-quo lieten noteren," voert het magazine Marketing Daily aan. "Bij make-up scoren de massaproducten daarentegen beter dan de prestigemerken, vooral dank zijn een dubbelcijferige groei in de sector van de nagellakken." Ondanks de huidige economische situatie blijft de markt voor lichaamsverzorging voor NPD Group een stijgende trend vertonen.
"Het voorbije jaar liet al een positieve trend optekenen, hoewel de consument nog heel voorzichtig was," merkt Diane Nicholson, hoofdanalist lichaamsverzorging bij NPD Group, op. "Die positieve trend werd sinds begin dit jaar versterkt en volgens een aantal aanwijzingen zouden de consumenten ook de volgende maanden hun bestedingen aan producten voor lichaamsverzorging nog verder opdrijven." Uit het onderzoek blijkt dat 35 procent van de respondenten haar bestedingen aan producten voor lichaamsverzorging met 2 procent zal opdrijven.
Labels: lichaamsverzorging, marketing, sales
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home