Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, June 27, 2011

Nike meest populaire merk bij Chinese microbloggers

In China is 55,7 procent van de consumenten actief op microbloggingsites. Dat is de conclusie van een onderzoek van het adviesbureau R2, waarbij aan toegevoegd wordt dat nog eens 13,9 procent van de Chinese consumenten aangeeft van plan te zijn om in de toekomst gebruik te zullen maken van het microbloggingplatform. Daarnaast zegt 13,2 procent in het verleden microblogging gebruikt te hebben. Slechts 17 procent van de respondenten zegt zich op geen enkele manier aangesproken te voelen door microblogging. Voor 0,3 procent is microblogging een onbekend fenomeen.

Bij de bedrijven blijkt Nike op Chinese microbloggingsites de grootste groep volgelingen te hebben. Het Amerikaanse sportmerk zou door 15,2 procent van de gebruikers van Chinese microbloggingsites gevolgd worden. Sunny Chen, consulent bij R3, merkt op dat Nike bijzonder goed gebruikt maakt van het platform om een aantal van zijn nieuwe producten te promoten en Chinees sportnieuws te brengen om de interesse in de site op peil te houden. Op de tweede staat Apple (13,2 procent), gevolgd door Li-Ning (11 procent), een lokale concurrent van Nike.

Daarna volgen Lenovo (8,6 procent), Nokia (6,4 procent), Haier en Kentucky Fright Chicken (5,1 procent), Coca-Cola en McDonald's (3,6 procent). "Op het gebied van daadwerkelijke participatie staat Apple met een score van 13 procent echter op de eerste plaats," merken de onderzoekers op. "In die rangschikking volgt Nike op een tweede plaats (10 procent), voor Li-Ning en Lenovo (8 procent). Bij de celebrities staat atleet Liu Xiang op een eerste plaats (15,6 miljoen volgelingen), gevolgd door actrice Yao Chen (8 miljoen volgelingen).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home