Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 12, 2011

Voordelige aanbiedingen belangrijk bij korte vakanties

Meer dan 40 procent van de consumenten zegt dat een voordelig aanbod aan hotels, huurwagens of vliegtuigtickets de belangrijkste factor vormen voor de keuze van weekend-vakanties. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van American Express. Ook blijkt dat vele toeristen de keuze van de bestemming in belangrijke mate bepalen door de reisplannen van familie en vrienden (32 procent), de diversiteit van het activiteitenaanbod (31 procent) en de toegang tot een strand (29 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat een bezoek aan een strand of een meer de belangrijkste activiteit van Amerikaanse toeristen is tijdens een weekendvakantie (42 procent). Daarnaast behoren ook shopping (33 procent), reünies van families of scholen (23 procent), leervakanties (22 procent), watergebonden attractieparken (22 procent) en camping (22 procent) tot de meest populaire activiteiten. American Express noemt de resultaten van het onderzoek bijzonder positief voor de toeristische sector. Tijdens de economische crisis beslisten immers veel Amerikanen de vakantie thuis door te brengen.

Reizen wordt door de economische heropleving echter opnieuw populairder. De onderzoekers merken verder op dat 70 procent van de respondenten van plan is om met de onmiddellijk familie op vakantie te gaan. "Dat is opvallend meer dan vorig jaar, toen slechts 45 procent plannen in die richting koesterde," voert American Express aan. "In die groep zegt ook 64 procent één of twee familieweekends te plannen, terwijl gemiddeld ook twee weekvakanties in het vooruitzicht worden gesteld."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home