Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, May 11, 2011

Veel bedrijven nog niet gewonnen voor teleseminaries

Een grote meerderheid van marketeers die gebruik maken van sociale media is van plan om in de nabij toekomst hun inspanningen op het gebied van zoekmachine-optimisatie op te drijven. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau SocialMedia Examiner. Volgens de onderzoekers wil 71 procent van de respondenten zijn activiteiten in zoekmachine-optimisatie opdrijven. Slechts 1 procent zegt die initiatieven te zullen terugschroeven, terwijl 20 procent gewag maakt van een status-quo. Volgens het rapport denkt 8 procent in het geheel gebruik te zullen maken van de technologie.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 64 procent van de sociale media-marketeers van plan is om meer gebruik te maken van email-marketing, terwijl 3 procent denkt zijn activiteiten te zullen terugschroeven. Voor 27 procent zal het gebruik status-quo blijven en 5 procent denkt geen gebruik te zullen maken van email-marketing. Verder blijkt dat 46 procent van de sociale marketeers van plan is om zijn online reclame-bestedingen op te drijven, terwijl 24 procent het huidige niveau wil handhaven en 3 procent zijn activiteiten wil afbouwen.

Er wordt aan toegevoegd dat 60 procent van plan is om event-marketing te zullen opdrijven, terwijl 26 procent de activiteiten op het huidig niveau wil behouden. Daarnaast denkt 2 procent de inspanningen af te bouwen en 13 procent heeft helemaal geen plannen. Een groep van 27 procent zegt geen gebruik te zullen maken van online reclame. Tenslotte geeft 42 procent aan meer gebruik te willen maken van teleseminaries. Een even grote groep heeft geen plannen om van de technologie gebruik te maken. Een groep van 15 procent maakt gewag van een status-quo.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home