Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 12, 2011

Tevredenheid over online retail op recordhoogte

Webwinkel Amazon.com scoort bij de klanten van online retail de grootste tevredenheid. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau ForeSee Results. Amazon.com kreeg een score van 86 procent toegekend. Dat betekent een status quo tegenover vorig jaar, maar omdat klassementsaanvoerder Netflix met 2 procent daalde tot 85 procent, slaagde Amazon.com er toch in om de eerste plaats te bemachtigen. De top vijf wordt rond gemaakt door Avon, QVC en Newegg.

"De online retailsector in het algemeen komt echter als grote winnaar uit het onderzoek," merkt het webmagazine Marketing Daily op. "De gemiddelde. tevredenheid over de honderd grootste webwinkels van de Verenigde Staten blijft op een recordhoogte van 78 procent. Bijna één derde van de onderzochte bedrijven behaalde bovendien een score van meer dan 80 procent, wat meestal de grens is voor de absolute topondernemingen. Ook blijkt niemand onder de score van 70 procent te vallen. Twee jaar geleden bleef nog 15 procent onder die grens."

ForeSee merkt op dat klanttevredenheid nauw samenhangt met omzetcijfers. "Tevreden klanten van retailsites zeggen 68 procent meer geneigd te zijn om verder online aankopen te doen en 46 procent voert aan ook offline extra aankopen te zullen verrichten," stippen de onderzoekers aan. "Bovendien zegt 61 procent in de toekomst wellicht bij dezelfde retailer een aankoop te zullen doen wanneer ze de volgende keer een gelijkaardig product nodig hebben. Ook zegt men de website aan anderen te zullen aanbevelen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home