Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 27, 2011

Technologie is leidraad leven jonge volwassenen

Technologie is voor de jongere volwassenen van bijzonder groot belang. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau McCann Worldgroup bij respondenten van zestien tot dertig jaar. De onderzoekers merken op dat 53 procent van de ondervraagden aangeeft liever zijn reukvermogen op te geven dan de toegang tot technologie te moeten missen. Het verlies van de mogelijkheid om door technologie te kunnen exploreren en communiceren, is voor deze groep volgens McCann hetzelfde als een blinde die zijn witte stok is kwijt geraakt.

"Uit het onderzoek blijkt dat er drie belangrijke factoren schuil gaan achter het technologie-gebruik van jonge volwassenen," stipt het webmagazine BizReport.com aan. "In eerste plaats weerspiegelt het gebruik een behoefte aan connecties en community. Daarnaast is er ook een streven naar sociale of persoonlijke rechtvaardigheid. Tenslotte vormt technologie ook een streven naar authenticiteit. Zonder die technologieën voelt deze generatie zich geïsoleerd en afgesneden van informatie."

"Technologie is de lijm die deze generatie aan mekaar houdt," merkt onderzoeker Laura Simpson op. "De banden die worden gecreëerd spelen in hun sociale economie een grotere rol dan bezittingen of eerdere ervaringen. Technologie vormt voor jongeren een soort supergevoel dat hen verbindt, hen toelaat kennis en vrienden te verwerven en hen toegang verleent tot entertainment-mogelijkheden." De favoriete merken voor deze bevolkingsgroep zijn Google, Microsoft, Apple, Facebook, Disney en Coca-Cola.

"Jonge volwassenen voelen een band met merken die de infrastructuur van het leven hebben hervormd of een sterke geest van optimisme verspreiden," voert McCann aan.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home