Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 27, 2011

Consument tevreden over driedimensionale televisie

Bezitters van driedimensionale televisie tonen zich bijzonder tevreden over de technologie. Dat is de conclusie van een onderzoek van Digital Entertainment Group. De onderzoekers merken op dat de consumenten zich opgetogen tonen over de algemene kijkervaring en de kwaliteit van de beelden bijzonder hoog inschatten. Er wordt aan toegevoegd dat de respondenten ook zeggen dat de technologie de investering waard is geweest. Bovendien blijkt men ook weinig problemen te hebben met de speciale bril die moeten worden gedragen.

Uit het onderzoek blijkt dat 60 procent van de bezitters ook daadwerkelijk naar driedimensionale programma's kijkt, terwijl 88 procent een positieve beoordeling geeft aan de kwaliteit van de driedimensionale beelden. Bij tweedimensionale televisie zegt 91 procent van de klanten tevreden te zijn over de beeldkwaliteit. Ook geeft 85 procent aan liefst de helft, het grootste gedeelte of alle programma's in driedimensionale vorm te kunnen bekijken.

De respondenten geven ook aan dat de kijkervaring bij driedimensionale televisie beter is dan bij de traditionele platformen. Voor 78 procent vormen speelfilms de belangrijkste content die in driedimensionale vorm wordt bekeken, gevolgd door animatiefilms (77 procent), natuurfilms (75 procent) en football-wedstrijden (67 procent). Ook zegt 83 procent van de respondenten geen problemen te ervaren met het dragen van de speciale bril. De onderzoekers merken ook op dat 24 procent ook meer televisie is beginnen te kijken sinds de overstap naar een driedimensionaal platform.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home