Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 26, 2011

Consumenten minder tevreden met entertainment-aanbod

De consument is minder tevreden over het entertainment-aanbod. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Edelman. Daarbij wordt opgemerkt dat de waarde van entertainment voor de consument dit jaar met 68 procent is gedaald tegenover vorig jaar. Slechts 17 procent van de ondervraagden merkt op dat entertainment een uitstekende waarde te bieden heeft. De verklaring voor die evolutie moet volgens Edelman gezocht worden in de fragmentatie en uitbreiding van de markt.

"Het entertainment-aanbod is bijzonder uitgebreid geworden," merkt Edelman op. "Daardoor wordt de aandacht van de consument verdeeld over verschillende platformen. Daardoor wordt de waarde van de individuele platformen in de perceptie van de consument uitgehold." Er wordt aan toegevoegd dat ook het vertrouwen in de entertainment-industrie is teruggevallen. In de Verenigde Staten zou daarbij een terugval met 11 procent zou zijn gedaald, terwijl in Groot-Brittanniƫ sprake is van een daling met 9 procent.

Edelman voegt er aan toe dat de uitbreiding van betaalmuren voor content en entertainment-platformen bij de consument negatieve reacties uitlokt. In de Verenigde Staten zegt 88 procent van de consumenten tegenstander te zijn van de evolutie van gratis naar betalende diensten. Ook in Groot-Brittanniƫ verzet 84 procent zich tegen betaalmuren. Er wordt aan toegevoegd dat weinigen van mening zijn dat betaalsites de kwaliteit van het aanbod heeft verbeterd. Volgens velen worden betaalmuren vooral opgezet uit inhaligheid.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home