Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 19, 2011

Noord-Amerikaanse marketeers meest gericht op sociale media

Noord-Amerikaanse marketeers maken meer gebruik van sociale mediaplatformen dan hun Europese collega's. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Unica. Daarbij wordt opgemerkt dat 66 procent van de Noord-Amerikaanse marketeers sociale media in hun activiteiten opnemen, tegenover slechts 31 procent van hun Europese collega's. Daarentegen heeft een grotere groep Europese marketeers plannen om sociale media in de toekomst op te nemen in hun mediamix.

Toch zegt 22 procent van de Europese marketeers geen enkel plan te hebben om gebruik te maken van sociale media. In Noord-Amerika is dat slechts 4 procent. Verder blijkt dat sociale netwerken van derde partijen de belangrijkste prioriteit vormen van de betrokken marketeers (60 procent), gevolgd door andere externe bronnen zoals microblogging en blogs (50 procent). Slechts 46 procent maakt gebruik van intern gecreëerd online communities.

Er wordt echter aan toegevoegd dat niet alle externe platformen populair zijn bij marketeers. Slechts 20 procent maakt op dit ogenblik gebruik van zogenaamde location-based games. De onderzoekers merken op dat de integratie van sociale media in de activiteiten van de marketeers ook variëren van de tactische opties. Bij geïntegreerde campagnes wordt vooral gebruik gemaakt van links in emails (62 procent), gevolgd door applicaties en widgets (55 procent) en reclames (54 procent) op pagina's van sociale media zoals Facebook.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home