Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 20, 2011

Mobiele mail kent groei met meer dan 80 procent

Hoewel de traditionele computer nog altijd de thuisbasis vormt voor email, kent de mobiele variant een opmerkelijk groei. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Return Path. Daarbij wordt opgemerkt dat mobiele email een groeitempo van 81 procent kent. Die stijging zal zich volgens Return Path ook verder blijven doorzetten, maar er wordt aan toegevoegd dat webmail en desktop-mail niet zullen verdwijnen.

"De consument wil altijd en overal toegang hebben tot zijn email, zowel op het werk en thuis als onderweg," voeren de onderzoekers op. Het leidende platform is op dit ogenblik webmail met een marktaandeel van 48 procent, gevolgd door desktop-mail (36 procent) en mobiele mail (16 procent). Bij desktop-mail heeft Outlook een marktaandeel van 63 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de groei van mobiele mail vooral ten koste gaat van webmail. Desktop-mail zou relatief constant blijven.

Er wordt wel opgemerkt dat mobiele mail zes maanden geleden slechts een marktaandeel van 9 procent had. "De groei is vooral te danken aan de groeiende populariteit van mobiele telefoons met internet-toegang," merkt Return Path op. "De groeiende populariteit van mobiele mail geeft wel aan dat marketeers op elk platform aanwezig moeten zijn." Er wordt aan toegevoegd dat mobiele email vooral tijdens het weekend een grotere populariteit geniet.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home