Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 19, 2011

Meerderheid marketeers vindt webdata belangrijk

Webdata worden door marketeers bijzonder belangrijk geacht. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Unica. Daarbij wordt opgemerkt dat 68 procent van de marketeers webdata als bijzonder belangrijk bestempelen voor consumenten-analyses en 63 procent bestempelen die gegevens als een belangrijke basis om beslissingen rond het marketing-aanbod en campagnes te nemen. Er wordt aan toegevoegd dat slechts 14 procent van de respondenten geen plannen hebben om gebruik te maken van webdata.

Op dit ogenblik zegt 50 procent van de marketeers van webdata gebruik te maken voor consumenten-analyses. Daarentegen past 41 procent webdata toe om beslissingen te kunnen nemen rond het marketing-aanbod en het uitbouwen van campagnes. Er wordt aan toegevoegd dat 65 procent van de betrokken marketeers aangeeft dat webdata efficiënt gebruikt kunnen worden voor marketing en campagnes, terwijl 57 procent datzelfde vindt van consumentenanalyse. Er zijn echter ook respectievelijk 15 procent en 19 procent die webdata weinig of niet efficiënt vinden.

De onderzoekers merken op dat bij het gebrek aan efficiëntie in eerste instantie gezegd wordt dat de bestaande systemen en data onvoldoende overlappingsgebieden kennen (52 procent), gevolgd door de organisatie-structuur, de bedrijfscultuur en interne processen (45 procent). In Noord-Amerika maakt 60 procent gewag van een onvoldoende overlappingsgebied, tegenover 36 procent in Europa. De organisatie-structuur wordt door 50 procent van de Amerikaanse marketeers vernoemd, tegenover 34 procent in Europa.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home