Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 19, 2011

Verkoop driedimensionale televisie stijgt met 500 procent

De populariteit van driedimensionale televisie zal dit jaar een gevoelige groei kennen. Dat is de conclusie van een rapport van het marktonderzoeksbureau In-Stat. Volgens de onderzoekers moet verwacht worden dat de wereldwijde verkoop van driedimensionale televisie dit jaar met 500 procent zal stijgen. Er wordt aan toegevoegd dat in de nabije toekomst alle televisietoestellen met een schermomvang van meer dan 40 inches automatisch driedimensionaal zullen zijn.

Er wordt echter opgemerkt dat er nog altijd een aantal barrières zijn voor de uitbreiding van de markt. Bij consumenten die aangeven geen driedimensionaal televisietoestellen te willen kopen, geeft 45 procent de hoge prijs aan, terwijl 42 procent zich afgeschrikt voelt door de driedimensionale bril die moet aangeschaft worden om de programma's te kunnen bekijken. Er wordt daarbij opgemerkt dat die cijfers blijken te stijgen. Vorig jaar zei slechts 37 procent zich tegen de aankoopprijs te verzetten, terwijl 32 procent zich afkeert van de speciale brillen.

Uit het onderzoek van In-Stat blijkt echter dat de consument mogelijk weinig keuze zal hebben. "De fabrikanten blijven immers steeds meer nadruk te leggen op driedimensionale technologieën," voeren de onderzoekers aan. "Vooral bij de grotere schermen wordt driedimensionale functies steeds meer standaard. Indien de televisiekijker een groter scherm wil, zal hij uiteindelijk voor een driedimensionale versie moeten kiezen." Tegen het midden van het decennium zullen volgens In-Stat ongeveer 300 miljoen gezinnen in de wereld een driedimensionaal televisietoestel bezitten.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home