Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, May 21, 2011

Milieu moet geïntegreerd vak worden in onderwijs

De milieu-opvoeding van Amerikaanse jongeren schiet tekort en moet worden herzien. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse milieuwerker Charles Saylan en wetenschapper Daniel Blumstein van de University of California. De onderzoekers merken op dat de milieu-opvoeding geen gelijke tred heeft gehouden met de milieudegradatie. Er moet volgens hen dan ook een drastische ommekeer in het onderwijs worden doorgevoerd.

"De Amerikanen denken dat er goed werk wordt geleverd bij de milieu-opvoeding van jongeren, maar er is een duidelijke kloof tussen het creëren van een bewustzijn over het milieu en het ondernemen van acties om de milieudegradatie te reduceren," merkt Daniël Blumstein, professoer ecologie en evolutionaire biologie aan de University of California, op. Milieudegratie vormt een bedreiging voor de aarde en studenten zouden moeten worden geleerd om de planeet te beschermen."

De onderzoekers merken op dat er sneller onomkeerbare ogenblikken zouden kunnen worden bereikt dan men verwacht. Saylan en Blumstein voeren aan dat milieu-opvoeding in het totale schoolprogramma zou moeten worden ingevoerd en niet afzonderlijk zou mogen worden onderwezen. "In de lessen wiskunde moet het perfect mogelijk zijn om les te geven over uitstootberekeningen," voeren ze aan. "Studenten kunnen leren over voorziene klimaatverandering-scenario's, verzuring en de effecten van pollutie. Er zijn talloze creatieve, geïntegreerde educatieve ervaringen mogelijk."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home