Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 20, 2011

Hogere benzineprijzen wijzigen Amerikaans dagelijks leven

De hogere benzineprijzen hebben 53 procent van de Amerikanen aangezet om belangrijke veranderingen aan te brengen in hun dagelijks leven. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Gallup en de Amerikaanse krant USA Today. Er wordt aan toegevoegd dat de hogere benzineprijzen op alle inkomenscategorieën een impact hebben. Bij de lagere inkomens zegt 68 procent zijn gedrag veranderd te hebben, maar dat geldt ook voor 54 procent van de middenklasse en 44 procent van de hogere inkomens.

"Bij de Amerikaanse werklozen zegt 58 procent zijn gedrag veranderd te hebben door de hogere benzineprijzen," voeren de onderzoekers aan. "Bij de werkende bevolking bedraagt dat aandeel 49 procent." Er wordt aan toegevoegd dat ook jongeren sneller hun gedrag veranderen. In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig jaar heeft 57 procent zijn gedrag veranderd, gevolgd door vijfenvijftigplussers (54 procent) en de leeftijdsgroep tussen vijfendertig en vierenvijftig jaar (51 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat 67 procent van de Amerikanen toegeeft dat de hogere benzineprijzen hen financiële problemen hebben bezorgd, waarbij 21 procent gewag maakt van zware kopzorgen. Gallup voegt er aan toe dat op de hogere benzineprijzen in de eerste plaats wordt gereageerd door minder gebruik te maken van de wagen (32 procent), gevolgd door besparingen op vakantie-verplaatsingen (16 procent), het zorgvuldiger plannen van winkeluitstappen (15 procent) en de aankoop van een energie-efficiënter voertuig (15 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home