Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, May 20, 2011

Bedrijven hebben geen strategie voor tablets

De meeste bedrijven zijn van plan om ten laatste volgend jaar van tablets gebruik te maken. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Dimensional Research. Er wordt wel aan toegevoegd dat de meeste bedrijven geen duidelijke strategie hebben uitgewerkt voor het gebruik van de tablets. Uit het onderzoek bleek dat 22 procent van de ondervraagde bedrijven inmiddels al tablets in gebruik hebben genomen, terwijl een even grote groep aangeeft dit jaar nog een aantal tablets te zullen aankopen. Daarnaast is 24 procent van plan om volgend jaar een aankoop te verrichten.

"Hoewel Apple niet bekend staat voor zijn zakelijke focus of marktpenetratie, is het bedrijf op gebied van tablets marktleider," merkt Dimensional Research op tegenover het webmagazine CNet. "Uit het onderzoek is gebleken dat 83 procent van de respondenten met iPads werkt, gevolgd door de BlackBerry PlayBook van Research In Motion (17 procent), de Slate van Hewlett-Packard (14 procent), de Xoom van Motorola (13 procent) en de Streak van Dell (11 procent)."

De onderzoekers merken echter op dat 51 procent van de ondervraagden toegeeft geen duidelijk uitgewerkte strategie te hebben voor het gebruik van tablets. "Vaak gaat het echter om productiviteits-applicaties, vaak gebaseerd op cloud computing," wordt er aan toegevoegd. "In 47 procent gaat het om toepassingen voor verkopers, maar daarnaast wordt er ook gewezen naar klantendienst, onkostenrapporten, verwerking van financiƫle informatie en het realiseren van aankopen."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home