Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 14, 2011

Paasconsument blijft prijsniveau in het oog houden

Online shoppers zullen dit jaar 72 procent aan paasgeschenken kopen dan hun offline collega's. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de National Retail Federation en BIGresearch. Er wordt echter opgemerkt dat de totale bestedingen niet zullen uitstijgen boven het niveau dat voor het uitbreken van de economische crisis werd opgetekend. De onderzoekers merken op dat de online shopper dit jaar 225 dollar zal besteden aan paasgeschenken en aanverwante producten. Dat is 96 dollar meer dan offline shoppers.

Er wordt echter gewaarschuwd dat slechts 14,8 procent van de consumenten aangeeft om tijdens de paasperiode een online aankoop te doen. De meest populaire bestemming van de shopper is de discount-winkel (62,6 procent), wat volgens de onderzoekers aantoont dat de consument zich nog altijd financiële zorgen blijft stellen. Op de tweede plaats staan de department stores (36,6 procent), gevolgd door gespecialiseerde retailers (30,5 procent).

De gemiddelde consument zou 131 dollar besteden aan paasgeschenken. Het voorbije jaar bedroeg het budget 119 dollar, maar voor het uitbreken van de economische crisis werd een gemiddeld bedrag van 135 dollar uitgegeven. "De consument is erop uit om pasen te vieren, maar blijft grote aandacht besteden aan het prijsniveau en is vooral geïnteresseerd in aanbiedingen," merkt de National Retail Federation op. Online wordt 61 dollar besteed aan voeding, gevolgd door geschenken (46 dollar), bloemen (31 dollar), decoratie (26 dollar) en wenskaarten (17 dollar).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home