Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 14, 2011

Amerikaanse online reclame groeit met 15 procent

De Amerikaanse online reclame heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 26 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 14,9 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van consulent PricewaterhouseCoopers en het Interactive Advertising Bureau (IAB), waarbij gewag gemaakt wordt van een nieuw record. Bovendien wordt er benadrukt dat de groei blijft versnellen. Tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar werd immers een groei met 19 procent tot 7,45 miljard dollar opgetekend. Tegenover het derde kwartaal betekende dat een stijging met 16 procent.

"De cijfers tonen aan dat de Amerikaanse adverteerders de gevolgen van de economische crisis van zich afschudden en opnieuw een grotere bereidheid tonen om digitale projecten te lanceren," zegt een woordvoerder van het Interactive Advertising Bureau. Er wordt daarbij benadrukt dat de sector sinds de economische crisis vijf kwartalen van constante groei kent. De recordcijfers tonen volgens de onderzoekers aan dat de interactieve reclame de economische crisis goed heeft opgevangen.

PricewaterhouseCoopers merkt op dat de ergste crisis achter de rug lijkt en verwacht voor het lopende jaar opnieuw een belangrijke groei. Binnen de verschillende sectoren liet zoekreclame een groei met 12 procent tot iets meer dan 12 miljard optekenen. Daarmee heeft de sector een aandeel van 46 procent in de totale online reclame-inkomsten. Display-reclame liet echter een groei met 24 procent tot 9,9 miljard dollar optekenen, dankzij nieuwe toepassingen en een nieuwe benadering van de mogelijkheden van de sector.

Er wordt echter opgemerkt dat online lead generation een terugval van 1,5 miljard dollar tot 1,3 miljard dollar liet optekenen. Bij email-reclame werd een daling met 33 procent tot 195 miljoen dollar genoteerd.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home