Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, April 17, 2011

Online radiopubliek is meer geëngageerd

Het publiek van internetradio stelt zich meer geëngageerd op tegenover zowel in het internet als de traditionele radio. Bovendien is deze groep ook sneller geneigd om zich reclame op beide platformen te herinneren en op de commerciële boodschappen te reageren. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus TargetSpot en Parks Associates. De onderzoekers voegen er aan toe dat 49 procent van gebruikers van internet-radio gemiddeld minstens 22 uur per week online besteden, tegenover 43 procent van de gebruikers van traditionele radiokanalen.

Uit het onderzoek blijkt dat meer dan 75 procent van beide groepen zich een internet-reclame kan herinneren, maar bij de gebruikers van internetradio worden die advertenties gemakkelijker zonder hulp herinnerd. "Het grootste verschil ligt echter in de reacties op de reclames," merken de onderzoekers op. "Gebruikers van internetradio zullen in bijna 50 procent van de tijd reageren op de advertenties. Dat is bijna twee keer zoveel dan bij de gebruikers van traditionele radiokanalen."

Er is volgens de onderzoekers ook een duidelijk verschil in het engagement tegenover traditionele radio. "Het onderzoek toont aan dat 28 procent van de gebruikers van internet-radio acht tot veertien uur per week naar traditionele radio luisteren. Bij de andere groep is dat slechts 18 procent." Ook wordt opgemerkt dat advertenties op traditionele radio een grotere impact hebben wanneer die gecombineerd worden met online radiocampagnes. Op dit ogenblik bereikt internetradio 39 procent van de Amerikaanse breedband-gebruikers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home