Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, April 02, 2011

Mobiele platformen groeipijler voor lokale reclame

Adverteerders zullen dit jaar 17,8 procent van hun online reclamebudgetten besteden aan lokale campagnes. Dat betekent een stijging met 2,9 procent tegenover het jaar voordien. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Borrell Associates. Mobiele platformen zullen volgens Borrell tot het midden van het decennium de belangrijkste pijler vormen van de groei in de lokale reclame. In de Verenigde Staten zullen die lokale online bestedingen volgens het rapport dit jaar oplopen tot 13,5 miljard dollar.

Lokale reclame realiseerde volgens Borrell in de Verenigde Staten vorig jaar een totale omzet van 90,4 miljard dollar. Lokale online reclame zal tegen het midden van het decennium gestegen zijn tot 24 miljard dollar, maar daarvan zal ongeveer tweederde afkomstig zijn van mobiele platformen zoals tablets, smartphones en laptops. Er wordt opgemerkt dat in een groot aantal markten platformen zoals Groupon of Autotrader.com meer omzet genereren dan de online activiteiten van de lokale kranten, televisiestations of radiozenders.

Uit het onderzoek blijkt dat het internet tegen het midden van het decennium de kranten zal verdringen als belangrijkste reclamemedium. Borrell heeft het daarbij over een keerpunt, want tot nu toe werd die lokale markt altijd door de dagbladsector gedomineerd. Borrell voert aan dat die krantensector in een lokale omgeving heeft kunnen standhouden omdat alternatieven zoals televisie voor de adverteerder te duur zijn. Het online en mobiele platform brengt daar echter verandering in.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home