Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 10, 2011

Televisiekok heeft creativiteit in de keuken gebracht

Beroemde chef-koks hebben een grote invloed op de Amerikaanse eetgewoonten en stimuleren innovatie in de voedingssector. Dat zegt Katherine Alford, woordvoerder van het Amerikaanse Food Network. Alford voegt er aan toe dat de kennismaking van de consument met de voedingssector langs de media ervoor gezorgd heeft dat goede voedingsproducten toegankelijker zijn geworden voor het algemene publiek en bijgedragen heeft tot een groter bewustzijn over thema's zoals duurzaamheid en gezonde voeding voor kinderen.

"Katherine Alford benadrukt dat een restaurant uit de hogere kwaliteitsklasse vroeger voor de meeste mensen een unieke gebeurtenis was, maar door de televisie-programma's is voeding volgens haar niet langer een exclusieve club en zijn chef-koks niet langer onbereikbaar," aldus het webmagazine Foodnavigator.com. "Televisiekoks hebben ervoor gezorgd dat koken een persoonlijke beleving is geworden. Deze beroemdheden hebben het publiek geleerd verschillende culturen te verkennen. Televisiekoks zijn mentors geworden in de kunst van de goede keuken."

Alford voegde er aan toe dat het publiek begint te beseffen dat vele chef-koks een grote kennis hebben over de voedingswetenschap en kunnen helpen om die sector toegankelijk te maken. "De belangrijkste rol van de televisiekok is echter geweest dat mensen erdoor geholpen werden om zich meer verbonden te voelen met hun voedingsomgeving," merkt Alford nog op. "Het is dan ook niet zeker dat de economische heropleving de consument weer opnieuw uit zijn eigen keuken zal kunnen halen."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home