Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 10, 2011

Groot gedeelte financiële reclame is verspilde moeite

Een groot gedeelte van de online reclame-inspanningen van de financiële sector is verspilde moeite. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau MediaMind. Daarbij wordt opgemerkt dat 60 procent van de online reclames van de financiële sector geen enkele impact hebben op de consument. In de financiële sector werkt een herhaaldelijke blootstelling aan reclames volgens MediaMind niet. Er wordt aan toegevoegd dat financiële marketeers zich moeten richten op de eerste impressies.

"Men krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken," merkt het webmagazine BizReport.com op. "Dat gaat volgens MediaMind zeker op voor de financiële sector." Daarbij wordt opgemerkt dat de meeste consumenten geneigd zijn om bij een eerste impressie op een financiële reclame te reageren. Opvolgingscampagnes lijken volgens MediaMind in die sector geen zin te hebben. Het bureau voert aan dat de consumenten duidelijk bij een eerste contact kunnen bepalen of een financieel aanbod hen al dan niet zou kunnen interesseren."

Gal Trifon, chief executive van MediaMind, merkt op dat de resultaten van het onderzoek aantonen dat financiële marketeers inspanningen moeten doen om een dynamische, overtuigende boodschap te brengen in hun reclame. Er wordt aan toegevoegd dat de consument bij een herhaling van financiële reclamecampagnes snel afhaakt. Bij de tweede of derde campagne is de conversie volgens MediaMind al met 70 procent teruggevallen. Uit het onderzoek blijkt nog dat de hoogste conversieniveaus worden opgetekend bij aanbieders van kredietkaarten.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home