Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 24, 2011

Marketeers blijven twijfelen over return sociale media

De meeste marketeers zullen dit jaar hun investeringen in sociale media opdrijven, maar een groot gedeelte is nog altijd niet overtuigd dat die activiteiten daadwerkelijk vruchten zullen afwerpen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Millward Brown en Dynamic Logic in samenwerking met de World Federation of Advertisers. Volgens 96 procent van de ondervraagden zal er de volgende twaalf maand meer tijd en geld worden geïnvesteerd in sociale media. Toch twijfelt 50 procent van die inspanningen een voldoende return-on-investment zullen opleveren.

De onderzoekers merken op dat 23 procent ervan overtuigd is dat deze inspanningen een grote meerwaarde zullen opleveren, terwijl 18 procent met een gemiddeld resultaat rekening houdt. Voor 9 procent zullen campagnes in sociale media weinig voordelen opleveren. Er wordt aan toegevoegd dat 85 procent van de marketeers aangeeft dat de fanpagina's in sociale media kunnen gebruikt worden als een potentiële bron van van consumenteninzicht en een platform voor het creëren van een verbeterde klantentrouw.

Daarnaast zegt 80 procent te hopen dat sociale media tot een grotere mond-aan-mond reclame zouden leiden. Ook geeft 75 procent aan dat sociale media aanleiding zouden kunnen geven tot een dieper engagement, terwijl 50 procent het platform beschouwt als een zichtbaar teken van de populariteit van een product. Tenslotte zegt 45 procent dat sociale media op lange termijn zouden kunnen leiden tot hogere bestedingen bij de consumenten. Volgens 15 procent zouden die bestedingen op korte termijn kunnen stijgen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home