Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 24, 2011

Internet lijkt op een Zwitsers legermes

De introductie van het internet kan het meest vergeleken worden met de uitvinding van de televisie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau TNS Sofres bij Franse consumenten. Daarbij wordt opgemerkt dat 26 procent van de Fransen de uitvinding van het internet en televisie met elkaar vergelijken. Een groep van 23 procent vergelijkt het internet met een Zwitsers legermes, aangezien het een brede waaier van behoeften kan invullen.

Daarnaast vergeleek 19 procent van de ondervraagden het internet met de telefoon, aangezien het medium een betere vorm van communicatie aanbiedt. Een groep van 16 procent zag de grootste gelijkenis met de gedrukte pers. In het algemeen zegt 61 procent van de Fransen dat het internet het meest handig is om contact met vrienden en familie te onderhouden. Daarnaast zegt een groep van 36 procent dat het medium een aantal aspecten van het dagelijks leven, zoals shoppen en reizen, helpt organiseren.

Uit het onderzoek van TNS Sofres blijkt dat 35 procent van de Fransen actief is op de sociale netwerksite Facebook, waarbij 17 procent zich een regelmatig gebruiker noemt. Daarnaast is er een groep van 30 procent die het sociale netwerk wel kent, maar niet gebruikt. In die groep zegt echter slechts 1 procent in de nabije toekomst van plan te zijn om een account te openen op Facebook. Een groep van 22 procent kent Facebook alleen van naam en 10 procent van de Fransen is zich niet bewust van het bestaan van het sociale netwerk.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home