Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 24, 2011

India wordt steeds meer een exclusief mobiele internet-markt

Marketeers moeten in India hun digitale strategieƫn bijsturen en zich instellen op een internet-generatie die uitsluitend mobiel online gaat. Dat is de conclusie van een rapport van software-specialist Opera en het onderzoeksbureau On Device Research. Daarbij wordt opgemerkt dat 41 procent van Indische digitale populatie uitsluitend met een mobiel toestel online gaat. Bovendien bleek 49 procent onregelmatig of zelden een computer te gebruiken voor online activiteiten.

Uit het onderzoek bleek verder dat 40 procent van de ondervraagden van mening was dat het mobiele internet een bijzonder geschikt was om informatie te verkrijgen wanneer er geen computer ter beschikking was. Bovendien merkte 39 procent op dat mobiel internet goedkoper was dan het gebruik van de computer. Ook voerde 32 procent dat het mobiele platform een betere gebruikservaring creƫert dan met een desktop.

De onderzoekers merken op dat sociale netwerken in vele landen de katalysator is geweest voor de groeiende populariteit van het mobiele internet. India is volgens hen daarop geen uitzondering. Ongeveer 56 procent van de Indiase gebruikers van het mobiele internet is actief op sociale netwerken zoals Orkut en Facebook, terwijl 58 procent mobiele zoekopdrachten uitvoeren en 51 procent mobiel emailberichten verstuurt en ontvangt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home