Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 22, 2011

Digitale media worden dominant op lokale reclamemarkt

Naarmate steeds meer consumenten op online platformen beroep doen voor nieuws en informatie, hoopt ook een grotere groep van bedrijven in die omgeving potentiƫle klanten te kunnen bereiken. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau BIA-Kelsey. Opgemerkt wordt dat verwacht mag worden dat de locale online reclame-inkomsten in de Verenigde Staten tegen het midden van het decennium in waarde zullen verdubbelen.

Het voorbije jaar realiseerde online locale reclame in de Verenigde Staten een omzet van 21,7 miljard dollar. Dat betekende een groei met 14 procent tegenover het jaar voordien. Tegen het midden van het decennium zou die omzet volgens het rapport echter gestegen zijn tot 42 miljard dollar. De totale locale reclamebestedingen zouden tijdens diezelfde periode van bijna 20 miljard dollar tot 153 miljard dollar stijgen.

"Naarmate het zakelijk klimaat verbetert en adverteerders opnieuw op de markt komen, wordt er meer aandacht besteed aan digitale opties die mogelijk nog niet voldoende maturiteit hadden toen de economische crisis uitbrak," merken de onderzoekers op. "Uit het onderzoek blijkt dat adverteerders steeds meer aandacht besteden aan het internet, mobiele technologieƫn en vooral allerlei varianten van sociale media. Dat zal snel tot een keerpunt leiden waarbij digitale media een dominante pijler van de lokale reclamemarkt zullen worden."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home