Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, March 21, 2011

Email op weg naar een nieuwe toekomst

De email-marketing van vijf jaar geleden is dood en de email-marketing van vandaag is stervende en zal over maximaal vijf jaar eveneens zijn begraven. Dat zegt Neil Rosen, chief executive van het bureau eWayDirect. De technologie van email zal volgens hem echter blijven evolueren en hij merkt op dat marketeers nieuwe krachtige instrumenten zullen ontwikkelen om het kanaal verder te versterken als een onderdeel van de totale marketing-strategieën.

"Email zal in ieder geval meer een partnership worden tussen merken en consumenten, waarbij beide partijen een gedeelte van de controle over de boodschap zullen controleren," voorspelt Rosen tegenover het webmagazine Bizreport.com. "Ook zal de relatie tussen consumenten en hun favoriete merken door opt-in verder worden versterkt. Vele consumenten wenden zich tot zoekmachines of sociale netwerken voor vragen over producten, maar de beste informatie is vaak te verkrijgen op de website van de fabrikant zelf."

"Een uitstekende klantenservice is altijd één van de sterkste wapens geweest om vertrouwen op te bouwen en dat zal ook in de toekomst onveranderd blijven," merkt Rosen nog op. "Email kan daarin een bijzonder belangrijke rol spelen. "Email kan zijn bestemmelingen aanzetten om berichten te plaatsen in sociale gemeenschappen. Dat kan marketeers grote voordelen opleveren. Intelligente email-campagnes leiden tot hogere percentages van geopende emails, clicks en verkopen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home