Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 22, 2011

Groei Amerikaanse sociale netwerken over hoogtepunt

De exponentiële groei van de sociale netwerken in de Verenigde Staten lijkt over zijn hoogtepunt. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau eMarketeer. Daarbij wordt opgemerkt dat de periode van de dubbelcijferige groei definitief achter de rug lijkt te zijn en de sociale netwerken in de Verenigde Staten een saturatiepunt lijken te naderen. Er wordt opgemerkt dat op dit ogenblik 63,7 procent van de Amerikaanse online populatie actief is in sociale netwerken.

"Voor de volgende jaren zal die groei beperkt blijven tot 3 procent," merken de onderzoekers op. "Die vertragende groei houdt in dat de sociale netwerksites meer inspanningen zullen moeten doen om gebruikers vast te houden, temeer daar ze met een steeds concurrentiëler omgeving worden geconfronteerd." Er wordt aan toegevoegd dat de jongere bevolkingscategorie de meest actieve gebruikers van sociale netwerken blijven.

In de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig verwacht 90 procent dit jaar aan sociale netwerking te zullen doen. "Sociale netwerken zullen dit jaar echter de relaties met hun gebruikers moeten proberen te verstevigen om hun engagement vast te houden," merkt eMarketer nog op. "Dat geldt zeker voor de groep van de vijfendertigplussers. Daarvoor moeten boeiende ervaringen worden aangeboden, zodat de gebruiker aangezet wordt om contact te blijven houden en hij toegang krijgt tot content die hij elders niet kan vinden."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home