Meeste zakenreizigers houden van hun baan
Zakenreizigers houden ook echt van hun professionele verplaatsingen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf BCD Travel. De onderzoekers stellen dat 68,8 procent van de zakenreizigers zijn professionele verplaatsingen een score van minstens 70 procent geeft. Eén op de tien ondervraagden geeft zelfs een score van minstens 90 procent. Slechts 17,6 procent van de ondervraagden zou een score van minder dan 50 procent geven.
Vertragingen vormen volgens de onderzoekers de zwaarste ergernis van zakenreizigers, samen met lange wachttijden en een overdreven lange afwezigheid van het thuisfront. Ook de onvoldoende kwaliteit van de hotels vormt vaak een bron van ergernis. Verder volgen de steeds strenger wordende veiligheidsmaatregelen, een gebrek aan praktische voorzieningen zoals werkruimte of internettoegang en onbeschoft personeel.
Op reis zegt 45,3 procent van de mannen vooral zijn partner te missen. Bij vrouwen geldt dat slechts voor 36,2 procent van de respondenten. Daarnaast zegt 21,1 procent van de mannen hun kinderen te missen, maar dat bedraagt bij vrouwen 29,5 procent. Op de derde plaats staan vrienden en familie, die door ongeveer 20 procent van zowel vrouwen als mannen worden gemist. Verder volgen de huisdieren, het favoriete televisieprogramma en het favoriete eten.
Vertragingen vormen volgens de onderzoekers de zwaarste ergernis van zakenreizigers, samen met lange wachttijden en een overdreven lange afwezigheid van het thuisfront. Ook de onvoldoende kwaliteit van de hotels vormt vaak een bron van ergernis. Verder volgen de steeds strenger wordende veiligheidsmaatregelen, een gebrek aan praktische voorzieningen zoals werkruimte of internettoegang en onbeschoft personeel.
Op reis zegt 45,3 procent van de mannen vooral zijn partner te missen. Bij vrouwen geldt dat slechts voor 36,2 procent van de respondenten. Daarnaast zegt 21,1 procent van de mannen hun kinderen te missen, maar dat bedraagt bij vrouwen 29,5 procent. Op de derde plaats staan vrienden en familie, die door ongeveer 20 procent van zowel vrouwen als mannen worden gemist. Verder volgen de huisdieren, het favoriete televisieprogramma en het favoriete eten.
Labels: human resources, zakenreis
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home